It's a kind of magic

Fa uns quants mesos vaig fer la capa de bany dels Kiss per a la Xiana. Va quedar xula i em va fer molta gràcia tornar a fer punt de creu amb un patró tan guai. Després d'això em van proposar de fer un pitet amb el Freddie Mercury per a la Clàudia, perquè el seu pare és ultrafan de Queen. Vaig buscar-ne patrons i en vaig trobar un que ja no trobo disponible a la web (PixelPowerDesign). Em va agradar molt especialment el detall dels pèls al pit. Vaig comprar el patró i vaig fer només el Freddie Mercury. Després, ens vam engrescar i se'ns va acudir que seria la bomba fer una sèrie de pitets del Freddie Mercury, un amb cacadascun dels seus outfits més característics. Clar, el patró l'havia de fer jo a partir del patró que havia comprat. Tot un repte! Però vaig pensar que seria divertit provar a veure què en sortia i, a més, he tingut l'assessorament d'un expert durant tota la fase del procés creatiu.

Han sigut mesos de riure i de provar, de portar dibuixos a la Mònica per triar colors, de repetir algun Freddie i de triar versos o títols de cançons per decorar cada pitet, i ara estic molt contenta amb el resultat! He après moltes coses d'aquest home, perquè en sabia ben poques, l'he escoltat molt mentre brodava i he volgut que m'expliquessin totes les anècdotes i curiositats sabudes tant d'ell com del grup (no se sap mai quan et pot parar el Juanra pel carrer i preguntar-te alguna cosa de Queen!).

I els penjo avui perquè ja va sent hora que em reactivi després de les vacances i sobretot sobretot perquè la Noe m'acaba de fer notar que un dia com avui, fa 67 anys, va néixer el Freddie Mercury. Ahí vamos, ordenats cronològicament, els Freddies dels pitets de la Clàudia:

1. El Freddie Mercury amb túnica blanca i cabells llargs, de l'època del disc A Night at the Opera. Aquest patró és el que em va costar més de dibuixar. De fet, aquest és el segon intent. El primer semblava una mena de fantasma predicador. Quan el vaig tenir enllestit, amb molta vergonya perquè no m'agradava gaire, el vaig ensenyar al tiet de la Clàudia (l'encàrrec ve d'aquí), que molt amablement em va dir que potser li podria afegir un micro i segur que quedaria perfecte. Després el vaig ensenyar al Ramón, que també n'ha estat molt al cas, i em va dir que li recordava una mica el Camilo Sesto. Clar, ja em direu amb quina cara regalo un pitet del Camilo Sesto a un fan de Queen. Així que el vaig repetir i ara tinc un Camilo Sesto en punt de creu que em sobra, o sigui que si algú vol un pitet o alguna altra cosa amb el Camilo Sesto que m'avisi. Si no, ja sabem què deixaran els Reis per al Ramón, oi?


Per al pitet vam triar, òbviament, el vers de Bohemian Rhapsody. Amb lletra lligada, al loro!

2. El Freddie Mercury amb mallot/malles de rombes blancs i negres, de quan cantava We Are the Champions i We Will Rock You, que es veu que va ser una època molt guai i aquest vestidet és supercaracterístic d'ell. A mi em va costar molt fer els rombes, perquè no fas el punt de creu sencer, l'has de tallar a la meitat del quadre, i és un cacau de fils i de tot. Suposo que si en saps molt deu ser més fàcil, però no és el meu cas. Per sort, aquest no l'he hagut de fer dues vegades! Aquí ja es va tallar els cabells i no li he fet les dents, perquè potser la Clàudia s'hauria espantat tamb tantes dents. Aquí li he fet boca, que no es veu gaire, però en té, eh. 


El vers estava clar! Champion Clàudia!

3. El Freddie Mercury macarra amb tirants vermells, pantalons de cuir, gorra i ulleres de sol, de quan cantava Don't Stop Me Now. A mi aquesta cançó m'agrada molt. I m'agrada molt com ha quedat el pitet. No sé si és el que m'agrada més dels cinc. Potser, segons el dia, sí.



4. El Freddie Mercury del concert del Live Aid del 1985, que va ser l'únic concert en què aquest home va portar texans. Aquest va ser el patró que vaig comprar i a partir del qual van nèixer els altres. He sabut que aquí no tenien clar si seguir amb el grup o què, però que van fer una actuació tan i tan bona, que van quedar prou motivats per seguir endavant. També he sabut, gràcies al documental Days of Our Lives, que el tècnic de so de Queen va configurar els limitadors de so perquè fos el grup que sonés més fort de tot el concert.


Com que en aquesta època no hi havia cap disc en concret i el concert va ser molt curtet, vam triar un vers d'una de les poques cançons que van cantar, We Will Rock You. El vers estava claríssim. O no. Perquè la Mireia tenia una altra proposta que vam sotmetre a aprovació, però no va colar, tot i que a mi m'agradava més, també. Heu vist Friends? Hi ha una temporada en què el Ross s'instal·la a cal Chandler i el Joey, després de separar-se de l'Emily, i els canvia el missatge del constestador per aquesta cantarella: 



5. El Freddie Mercury amb pantalons blancs amb veta vermella, samarreta blanca de tirants i jaqueta groga molona, de quan van fer el concert a Wembley l'any 1986. Aquest patró va ser el primer que vaig modificar. El vaig penjar a Instagram i va triomfar! :-) Recordo baixar un dia al parc amb la Mireia i jugar a retallar braços i cames dibuixats en fulls quadriculats i superposar Freddies fins que va quedar així:



El vers el trobo bonic, aquest el vaig triar jo i a tothom li va semblar bé! Segons el dia, aquest Freddie és el meu preferit, també. 

I aquí tots els pitets junts, que fan goig. Primer vaig brodar-los tots en panamà, i després vaig triar un alfabet diferent per a cada pitet, perquè no fossin tots iguals. Em va ser molt útil aquesta pàgina. Després vaig retallar els pitets, vaig cosir-hi els brodats i vaig fer la vora amb els biaxos de piquets, que una és flamenca i s'ha de notar d'alguna manera. Els colors estan pensats també. Pitets rockeros conjuntats.








Comentaris

la mireia ha dit…
què guai! jo em quedo amb el freddie macarrilla :-)
i el vers, no l'hauriem hagut de sotmetre a aprovació, l'hauries hagut de brodar i avall! :p
Unknown ha dit…
M'agraden tots moltíssim! L'últim és genial, crec que és el més lograt (potser és per què m'encanta aquesta etapa del Freddy, la del "friends will be friends")
Laura ha dit…
Gràcies, nenes! :-*
Miss LIJ ha dit…
T'ha quedat molt maco!! M'encanta! El Freddy Mercury, genial, és calcat jaja...
libelula lilalula ha dit…
Fli-pant. Molt i molt i molt xulos.

Jo potser em quedaria amb els tres últims. Menu. No, em quedaria amb tots, què carai!
Laura ha dit…
Bah, a tu et tocarà el Camilo Sesto!!!
libelula lilalula ha dit…
Val! Així faré un grupet xulo, d'amics que ningú no s'estima (a part de mí, clar).
:P